Καπνός δίχως φωτιά δεν υφίσταται. Από τα τέλη Ιουνίου, όταν άρχισαν να κυκλοφορούν ειδήσεις για ενδεχόμενη συγχώνευση μεταξύ Honda και Nissan, όλος ο κλάδος της αυτοκίνησης είχε στρέψει το βλέμμα του στην Ιαπωνία. Μια τεράστιας σημασίας συμφωνία διαφαινόταν στον ορίζοντα, βάζοντας τα θεμέλια για ένα κολοσσό πρωτόγνωρο στα ιαπωνικά δεδομένα. Πλέον όλα τα ανωτέρω γίνονται επίσημα, μέσα από μια ιστορική ανακοίνωση των δυο πλευρών.
Honda και Nissan επισημοποίησαν χθες τον επιχειρηματικό τους γάμο, με σκοπό τη δημιουργία της τρίτης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο και ενός οικονομικού Τιτάνα, συνολικής αξίας 55 δις δολαρίων (52,92 δις ευρώ). «Σήμερα σηματοδοτεί μια κομβική στιγμή καθώς ξεκινάμε συζητήσεις για την επιχειρηματική ολοκλήρωση που έχει τη δυνατότητα να διαμορφώσει το μέλλον μας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Nissan, Makoto Uchida. «Πιστεύω ότι ενώνοντας τα δυνατά σημεία και των δύο εταιρειών, μπορούμε να προσφέρουμε απαράμιλλη αξία σε πελάτες παγκοσμίως που εκτιμούν τις αντίστοιχες μάρκες μας. Μαζί, μπορούμε να δημιουργήσουμε έναν μοναδικό τρόπο για να απολαμβάνουν αυτοκίνητα που καμία εταιρεία δεν θα μπορούσε να πετύχει μόνη της.
Περιέργως απουσιάζουν από τα κοινά δελτία τύπου οι Renault και Mitsubishi. Αμφότερες σχημάτισαν στρατηγική συνεργασία με τη Nissan το 1999 και η Renault είναι επί του παρόντος ο κύριος μέτοχος της Nissan. Σε μια πολύ σύντομη ανακοίνωση, ο Όμιλος Renault αναγνώρισε το μνημόνιο συνεργασίας και δήλωσε ότι «θα εξετάσει όλες τις επιλογές με βάση το βέλτιστο συμφέρον του Ομίλου και των ενδιαφερομένων του». Η Mitsubishi συμμετέχει πολύ περισσότερο, καθώς δήλωσε πως επίσης έχει υπογράψει τη συνεργασία με τη Nissan και τη Honda, αλλά μόνο για να «διερευνήσει τη δυνατότητα συμμετοχής, συμμετοχής και συνέργειας» στο νέο χαρτοφυλάκιο.
«Η Honda και η Nissan είναι δύο εταιρείες με ξεχωριστά πλεονεκτήματα», δήλωσε ο διευθυντής της Honda, Toshihiro Mibe. «Είμαστε ακόμη στο αρχικό στάδιο των συζητήσεων και δεν έχουμε αποφασίσει ακόμη για το επιχειρηματικό μοντέλο, αλλά για να βρούμε μια κατεύθυνση για τη δυνατότητα επιχειρηματικής ενοποίησης έως τα τέλη Ιανουαρίου 2025, προσπαθούμε να δημιουργήσουμε μια ενιαία οντότητα που θα δημιουργήσει νέα αξία στην κινητικότητας μέσω της χημείας μεταξύ των δυο πλευρών». Όπως αναφέρουν οικονομικοί αναλυτές, η Honda θα έχει τον πρώτο λόγο σε αυτή την «ενιαία οντότητα». Εξέλιξη που αν επαληθευτεί, ενδέχεται να βγάλει αληθινό των πρώην CEO της Nissan, Carlos Ghosn, ο οποίος έχει δηλώσει ότι το όλο σκηνικό πρόκειται για μεταμφιεσμένη εξαγορά της Nissan και της Mitsubishi από τη Honda. Το μόνο σίγουρο είναι ότι μέσα στο 2025, θα έχουμε πολύ «ψωμί» στο ζήτημα.
Πηγή: autogreeknews.gr