Auto-Moto

Νέα Mercedes CLA και με 1.5 λτ. υβριδικό κινητήρα – AutoGreekNews

Η Mercedes-Benz πραγματοποίησε τα αποκαλυπτήρια της εντελώς νέας CLA, την οποία χαρακτηρίζει ως το πιο συναισθηματικό, αποδοτικό, διαισθητικό και έξυπνο μοντέλο της όλων των εποχών. Η νέα CLA προσφέρει περισσότερους χώρους, ανέσεις φινέτσα και μεγαλύτερη ευφυΐα από τον προκάτοχό της, ενώ αποτελεί το πρώτο μοντέλο σε μια εντελώς νέα οικογένειας οχημάτων με ηλεκτρικές και υψηλής τεχνολογίας υβριδικές μονάδες κίνησης.

Ξεκινώντας από τον εξωτερικό της σχεδιασμό, παρουσιάζεται ιδιαίτερα κομψός και δυναμικός συνάμα με τη χαρακτηριστική fastback σιλουέτα και τον εξαιρετικά χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή στο μόλις 0,21. Οι διαστάσεις της είναι ελαφρώς μεγαλύτερες από την προγενέστερη CLA, μετρώντας μήκος 4.723 χλστ. (+35 χλστ.), πλάτος 1.855 χλστ. (+25 χλστ.), ύψος 1.468 χλστ. (+29 χλστ.) και μεταξόνιο 2.790 χλστ. (+61 χλστ.). Στο εμπρός άκρο της νέας CLA κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί το νέο πάνελ με το φωτιζόμενο μοτίβο Mercedes-Benz, αποτελούμενο από τα 142 μικρά αστέρια και το μεγάλο εμβληματικό αστέρι στο κέντρο. Παράλληλα οι προβολείς Full-LED παρέχουν μια εντυπωσιακή εμφάνιση τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα, καθώς και τη βέλτιστο φωτισμό του δρόμου.

Στο χυτό προφίλ οι πόρτες χωρίς πλαίσιο με επένδυση χρωμίου υπογραμμίζουν τη σπορ εμφάνιση και τη διαχρονική κομψότητα του νέου μοντέλου, ενώ οι αναδιπλούμενες χειρολαβές θυρών (προαιρετικά σε συνδυασμό με το Keyless-GO) είναι στο ίδιο επίπεδο με το αμάξωμα και συμβάλλουν στη βελτιστοποιημένη αεροδυναμική. Όλα τα μοντέλα CLA θα διατίθενται στάνταρ με μεγάλη πανοραμική οροφή από θερμομονωτικό πολυστρωματικό γυαλί ασφαλείας, συμβάλλοντας στον περισσότερο αέρα για το κεφάλι και στην ανεμπόδιστη θέα προς τον ουρανό. Στο πίσω τμήμα τα φανάρια σε σχήμα αστεριού συνδέονται με ένα ενιαίο φωτισμό, εντείνοντας το φαρδύ και χαμηλό αμάξωμα.

Περνώντας στο εντελώς νέο εσωτερικό της CLA, το στοιχείο που κυριαρχεί δεν είναι άλλο από την προαιρετική οθόνη Superscreen MBUX που εκτείνεται σε ολόκληρο το πλάτος του ταμπλό. Πίσω από μια μεγάλη γυάλινη επιφάνεια βρίσκονται η οθόνη οδηγού των 10,25 ιντσών, η κεντρική οθόνη των 14 ιντσών και μία ακόμα οθόνη 14 ιντσών για το συνοδηγό. Η νέα CLA είναι το πρώτο όχημα που λειτουργεί πλήρως με το εσωτερικά εξελιγμένο λειτουργικό σύστημα της Mercedes-Benz (MB.OS), καθιστώντας την πιο έξυπνη Mercedes-Benz ποτέ. Το νέο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης ενσωματώνει έναν υπερ-υπολογιστή συνδεδεμένο στο Mercedes-Benz Intelligent Cloud. Αυτό επιτρέπει τακτικές ενημερώσεις over-the-air για τις πιο σημαντικές λειτουργίες του οχήματος, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης για πρώτη φορά. Παράλληλα, η νέα γενιά MBUX είναι το πρώτο σύστημα ψυχαγωγίας για το αυτοκίνητο που ενσωματώνει την τεχνητή νοημοσύνη (AI) τόσο από τη Microsoft όσο και από την Google. Από πλευράς χώρων υπάρχει αύξηση στο διαθέσιμο ύψος και στον αέρα για τα πόδια μπροστά, όμως στις υπόλοιπες διαστάσεις έχασε ελάχιστα χιλιοστά. Μικρότερο είναι το πορτ μπαγκάζ (στην ηλεκτρική CLA) των 405 λίτρων (460 λτ. στην προγενέστερη), όμως κάτω από το εμπρός καπό υπάρχουν άλλα 101 λίτρα.

Μεγάλες αλλαγές έγιναν και στους κινητήρες. Ένας νέος 4κύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας 1.5 λτ. κύκλου Miller που αναπτύχθηκε από τη Mercedes-Benz θα αποτελέσει τη βάση για διάφορες υβριδικές εκδόσεις. Μία από αυτές που θα είναι διαθέσιμη προς τα τέλη του έτους θα είναι η 48V Hybrid με μπαταρία ενεργειακού περιεχομένου έως και 1,3 kWh. Ο ηλεκτροκινητήρας υποστηρίζει το βενζινοκινητήρα σε όλο το εύρος των στροφών, ενώ μπορεί να παρέχει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση μέχρι και περίπου την ταχύτητα των 100 χλμ./ώρα. Ο ηλεκτροκινητήρας, συμπεριλαμβανομένου του μετατροπέα, είναι ενσωματωμένος σε ένα νέο, πολύ συμπαγές κιβώτιο οκτώ σχέσεων διπλού συμπλέκτη μετάδοσης (8F-eDCT). Ο υπερσύγχρονος κινητήρας εσωτερικής καύσης της υβριδικού CLA θα είναι αρχικά διαθέσιμος σε τρία επίπεδα ισχύος και με επιλογή μεταξύ προσθιοκίνητου και 4MATIC. Επίσης, εξωτερικά θα διαφέρει στη μάσκα σε σχέση με την αμιγώς ηλεκτρική CLA.

Οι ηλεκτρικές CLA διαθέτουν αρχιτεκτονική 800 volt και κιβώτιο 2 ταχυτήτων. Η πρώτη ταχύτητα επιτρέπει εξαιρετική επιτάχυνση στην εκκίνηση, υψηλή ικανότητα ρυμούλκησης και μεγάλη απόδοση στην αστική κίνηση, ενώ η δεύτερη ταχύτητα είναι για παροχή ισχύος σε υψηλές ταχύτητες και υψηλή απόδοση στον αυτοκινητόδρομο. Προς το παρόν η γερμανική φίρμα ανακοίνωσε περισσότερα στοιχεία για τις δύο πρώτες ηλεκτρικές CLA. Η CLA 250+ διαθέτει μέγιστη ισχύ 272 PS και 335 Nm ροπής, επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7 δλ., φτάνει τα 210 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας και καταναλώνει μόλις 12,2 kWh/100 χλμ. Η πιο δυνατή CLA 350 4MATIC έχει ισχύ 353 PS και 515 Nm ροπής, επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,9 δλ. (τελική 210 χλμ./ώρα) και η κατανάλωση είναι 12,5 kWh/100 χλμ. Αμφότερες εξοπλίζονται με μπαταρία Νικελίου-Μαγγνίου-Κοβαλτίου χρησιμοποιήσιμου ενεργειακού περιεχομένου 85 kWh και μέγιστης ισχύος φόρτισης 320 kW. Η αυτονομία σε μεικτές συνθήκες κυμαίνεται μεταξύ 672 έως 792 χλμ. (ανάλογα την έκδοση).

Πηγή: autogreeknews.gr

Exit mobile version