Auto-Moto

Πόσα χιλιόμετρα κάνουν τα ηλεκτρικά στο κρύο; – AutoGreekNews

Τις τελευταίες μέρες τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έγιναν πρώτο θέμα στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και κοινωνικής δικτύωσης, γιατί ακινητοποιήθηκαν σε ορεινούς προορισμούς με χιόνι και χαμηλές θερμοκρασίες, δημιουργώντας κυκλοφοριακό χάος. Από τη μία πλευρά τράβαγε ρεύμα η θέρμανση, ενώ από την άλλη η απόδοση των μπαταριών πέφτει με το πολύ κρύο, όπως άλλωστε συμβαίνει και με τα κινητά τηλέφωνα ή όποιες άλλες συσκευές χρησιμοποιούν μπαταρίες (π.χ. φωτογραφικές μηχανές). Συν του ότι ταξιδεύοντας στον αυτοκινητόδρομο καταναλώνουν πολύ περισσότερο ρεύμα από ότι στην πόλη, με αποτέλεσμα να μειώνεται ακόμα περισσότερο η αυτονομία. Οπότε όποιοι έχουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο και σκοπεύουν να ταξιδέψουν ειδικά σε προορισμούς όπου η φόρτιση είναι πιο δύσκολη, θα πρέπει να είναι πολύ καλά προετοιμασμένοι και να έχουν ελέγξει πού υπάρχουν σταθμοί φόρτισης.

Ανεξάρτητες δοκιμές έχουν δείξει ότι η αυτονομία ενός EV δεν πέφτει απλά στο κρύο, αλλά κατακρημνίζεται μέχρι και στο -50%! Τέτοιες πτώσεις παρατηρούνται μεν σε ακραίες περιπτώσεις με -10 ή -20 βαθμούς Κελσίου, αλλά ακόμα και σε πιο ήπιες χειμωνιάτικες θερμοκρασίες της τάξεως των 5-0 βαθμών Κελσίου, η μείωση στην αυτονομία κυμαίνεται γύρω στο 20%, αλλά μπορεί κατά περίπτωση να ξεπεράσει και το 35%, ανάλογα το αυτοκίνητο. Για αυτό κατασκευαστές έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν αντλίες θερμότητας, γιατί κρατούν τις μπαταρίες σε θερμοκρασία βέλτιστης λειτουργίας και αποτρέπουν την πτώση στην απόδοση.

Η Γερμανική Autobild είχε πραγματοποιήσει μια δοκιμή σε κρύες συνθήκες και με ταχύτητα στα 130 χλμ./ώρα, που είναι και το μέγιστο όριο στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους. Οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος κυμαίνονταν μεταξύ +10 έως -5 βαθμούς Κελσίου, ενώ η αυτονομία ήταν μικρότερη έως και -52% σε σχέση με τη μεικτή κατά WLTP που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές. Εάν μάλιστα η φόρτιση είναι για παράδειγμα στο 70%, τότε τα χιλιόμετρα που μπορούν να διανύσουν στην εθνική οδό με 130 χλμ./ώρα, είναι πολύ λίγα, ειδικά στα μοντέλα με τις μικρότερες μπαταρίες.

Αυτονομία με 130 χλμ./ώρα
  • Abarth 500e 155 PS 42 kWh: 154 χλμ. με 0 °C (256 χλμ. WLTP)
  • BMW i5 eDrive40 340 hp 81,2 kWh: 301 χλμ. με +1 °C (582 χλμ. WLTP)
  • BMW i7 M70 659 hp 100 kWh: 357 χλμ. με -5 °C (560 χλμ. WLTP)
  • Honda e:Ny1 204 hp 68,8 kWh: 227 χλμ. με +10 °C (412 χλμ. WLTP)
  • Hyundai Kona Electric 218 hp 65,4 kWh: 280 χλμ. με +10 °C (514 χλμ. WLTP)
  • Jeep Avenger Electric 156 hp 51 kWh: 239 χλμ. με +9 °C (404 χλμ. WLTP)
  • Kia EV9 AWD 384 hp 99,8 kWh: 305 χλμ. με +1 °C (512 χλμ. WLTP)
  • Mercedes-Benz EQE 350 292 hp 89 kWh: 350 χλμ. με +1 °C (621 χλμ. WLTP)
  • Mercedes-AMG EQS 43 4MATIC 761 hp 108,4 kWh: 353 χλμ. με -5 °C (626 χλμ. WLTP)
  • MG4 204 hp 64 kWh: 218 χλμ. με +9 °C (450 χλμ. WLTP)
  • Nio EL6 Long Range 490 hp 100 kWh: 326 χλμ. με +9 °C (529 χλμ. WLTP)
  • Nio ET5 Touring Long Range 490 hp 100 kWh: 362 χλμ. με +8 °C (560 χλμ. WLTP)
  • Peugeot E-308 156 hp 54 kWh: 245 χλμ. με +1 °C (410 χλμ. WLTP)
  • Peugeot E-2008 156 hp 54 kWh: 272 χλμ. με +9 °C (406 χλμ. WLTP)
  • Skoda Enyaq 85x 286 hp 77 kWh: 276 χλμ. με +4 °C (539 χλμ. WLTP)
  • Volkswagen ID.7 Pro 286 PS 77 kWh: 363 χλμ. με +8 °C (621 χλμ. WLTP)
Δοκιμή Dacia Duster Hybrid 1.6 140 PS

Σχετικά Άρθρα

Πηγή: autogreeknews.gr

Exit mobile version