Το newmoney επισκέφτηκε πριν από έναν μήνα το γραφείο που έχει έδρα στο μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι του κόσμου και αναπτυσσόμενο διεθνές ναυτιλιακό κέντρο.
Όπως εξήγησε ο Έλληνας τραπεζίτης, «αυτό το γραφείο αντιπροσωπείας της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών της Ελληνικής Ναυτιλίας είναι μια αληθινή αντανάκλαση ότι η ελληνική ναυτιλία είναι πρόθυμη να μοιραστεί το όραμα της Σαγκάης να γίνει διεθνές ναυτιλιακό κέντρο. Σύμφωνα με αυτή την ιδέα, πιστεύουμε ότι τα χρηματοδοτικά ιδρύματα με έδρα τη Σανγκάη θα μπορούσαν να κάνουν τα σωστά βήματα για το άνοιγμα των γραφείων τους στην καρδιά της ελληνικής ναυτιλίας, στον Πειραιά» και προσέθεσε:
«Με βάση την 20ετή εμπειρία μου στην κινεζική ναυτιλιακή χρηματοδότηση, είναι αλήθεια ότι ο τρόπος χρηματοδότησης έχει υποστεί τεράστιο μετασχηματισμό, γίνεται γρήγορα είναι εξωστρεφής και πιο εξελιγμένος. Οι όροι και οι προϋποθέσεις των κινεζικών τραπεζικών ιδρυμάτων δεν διαφέρουν πολύ σε σύγκριση με τους παραδοσιακούς δυτικούς χρηματοδότες. Κινεζικές τράπεζες και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα υποστηρίζουν την ελληνική ναυτιλία, ενώ πολλοί Eλληνες πλοιοκτήτες ναυπηγούν τα πλοία τους στην Κίνα. Σήμερα, το βιβλίο παραγγελιών των Ελλήνων εφοπλιστών στα κινεζικά ναυπηγεία αντιπροσωπεύει το 54% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών των Ελλήνων πλοιοκτητών». Στο σημείο αυτό τόνισε:
«Η συνέχιση μιας αποτελεσματικής και διαφανούς διαδικασίας για τη χρηματοδότηση αυτών των παραγγελιών είναι υψίστης σημασίας τόσο για την κινεζική όσο και για την ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία. Είναι αυτονόητο ότι τόσο τα μέλη της ένωσης όσο και οι Κινέζοι χρηματοδότες κάθε είδους ενδιαφέρονται πραγματικά για τη διατήρηση ενός κατάλληλου περιβάλλοντος υποστήριξης της θαλάσσιας εφοδιαστικής αλυσίδας».
Ο κ. Ξηραδάκης τόνισε πως «Είναι αυτονόητο ότι τόσο τα μέλη του Συνδέσμου μας όσο και οι Κινέζοι χρηματοδότες κάθε είδους ενδιαφέρονται πραγματικά για τη διατήρηση ενός κατάλληλου περιβάλλοντος που υποστηρίζει τη ναυτιλιακή εφοδιαστική αλυσίδα. Με βάση αυτή τη φιλοσοφία, το Οικονομικό Δημοτικό Συμβούλιο της Σαγκάης Lujiazui προσκάλεσε τον Σύνδεσμό μας των Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών της Ελληνικής Ναυτιλίας να ανοίξει το Γραφείο Αντιπροσωπείας του Συνδέσμου στην καρδιά της Σαγκάης, στο Lujiazui Financial District στο Pudong».
Όπως εξήγησε ο κ. Γιώργος Ξηραδάκης, πρόεδρος της Ενωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών της Ελληνικής Ναυτιλίας, «Μετά την ταχεία ανάπτυξη της Κίνας και την οικονομική κρίση του 2008,οι κινεζικές εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης μπήκαν στο κενό που άφησε μεγάλος αριθμός ευρωπαϊκών τραπεζών που αποσύρθηκαν από τη ναυτιλιακή χρηματοδότηση. Η BOCCOM Leasing και η CEXIM έρχονται πρώτη και δεύτερη στην παγκόσμια κατάταξη των ιδρυμάτων χρηματοδότησης πλοίων, ενώ η China Merchants Financial Leasing, η China Development Bank Financial Leasing και η COSCO Leasing κατατάσσονται επίσης στους 10 κορυφαίους οργανισμούς χρηματοδότησης πλοίων.
Και ολοκλήρωσε προσθέτοντας: «Η φιλοδοξία της ένωσής μας παραμένει να συμβάλλουμε στην τόνωση της συνεργασίας μεταξύ ναυτιλιακών εταιρειών, ναυπηγείων και χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων και από τα δύο διεθνή ναυτιλιακά κέντρα».
«Οι κινεζικές τράπεζες και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στηρίζουν την ελληνική ναυτιλία, ενώ πολλοί Έλληνες εφοπλιστές ναυπηγούν τα πλοία τους στην Κίνα, έχοντας παραγγείλει περίπου 1.300 πλοία με συσσωρευμένη αξία παραγγελίας 60 δισ. δολάρια – ή περίπου ½ τρισ. δολάρια – από κινεζικά ναυπηγεία. Σήμερα, το βιβλίο παραγγελιών των Ελλήνων εφοπλιστών στα κινεζικά ναυπηγεία αντιπροσωπεύει το 54% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών των Ελλήνων εφοπλιστών».
Η Λ.Δ.της Κίνας αποφάσισε την οικοδόμηση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Κέντρου στη Σαγκάη τον Ιούνιο του 2003 και έθεσε νέους στόχους εγκαινιάζοντας αυτό το νέο ταξίδι της μεγαλούπολης της χώρας. Έτσι, ως το παράθυρο της μεταρρύθμισης και του ανοίγματος της Κίνας με πυρήνα την ανάπτυξης της Σαγκάης ως Διεθνές Ναυτιλιακό Κέντρο, η Νέα Περιοχή Pudong αναλαμβάνει τα κύρια στρατηγικά καθήκοντα δημιουργίας της Πιλοτικής Ζώνης Ελεύθερων Συναλλαγών της Κίνας ( Free Trade Zone Shanghai-China) με σκοπό την μετατροπή της σε μια πρωτοποριακή περιοχή εκσυγχρονισμού των επιχειρήσεων. Το Pudong φιλοξενεί περισσότερες από 11.000 εταιρείες σε ολόκληρη την αλυσίδα της ναυτιλιακής βιομηχανίας, έχει βελτιώσει το σύστημα υπηρεσιών ολόκληρου του κύκλου ζωής για ναυτιλιακά ταλέντα και έχει εισάγει μια σειρά από μεταρρυθμίσεις και καινοτομίες σε τομείς όπως το καμποτάζ, το σύστημα κωδικοποίησης για την προμήθεια πλοίων και τις διασυνοριακές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες. Το Pudong παρέχει πλέον ένα καλό οικοσύστημα για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
πηγή: newmoney
Ειδήσεις σήμερα:
Τρομακτική προειδοποίηση από τον «νονό» της ΑΙ – «Μπορεί να καταστρέψει την ανθρωπότητα τα επόμενα 30 χρόνια»
Πογκρόμ κατά των αντιφρονούντων από τον Σι Τζινπίνγκ στην Κίνα – Τα νέα «γκούλαγκ», η απάνθρωπη κράτηση και τα ειδικά
κελιά
Στη δημοσιότητα το βίντεο από τα επεισόδια στο πάρκινγκ της OPAP Arena, για τα οποία ο ΠΑΟΚ τιμωρήθηκε με πρόστιμο 50.000 ευρώ
Πηγή: www.protothema.gr