Ο Euro NCAP αποκάλυψε τα ασφαλέστερα μοντέλα που δοκίμασε το 2024, πέντε αυτοκίνητα από την Κίνα, τη Γερμανία και την Ιαπωνία. Τις πιο εξαιρετικές επιδόσεις σημείωσε η Mercedes-Benz E-Class που βρέθηκε στην κορυφή της συνολικής βαθμολογίας ασφάλειας των αυτοκινήτων που δοκιμάστηκαν πέρυσι. Επίσης, νικητές ανά κατηγορίες ήταν τα μοντέλα Skoda Superb και Volkswagen Passat, το Mazda CX-80 και το Zeekr X.
Ο νικητής της συνολικής καλύτερης απόδοσης του Euro NCAP σε θέματα ασφάλειας το 2024, η Mercedes-Benz E-Class, πέτυχε την καλύτερη συνολική βαθμολογία από το μέσο όρο που προέκυψε στις τέσσερις κατηγορίες ασφάλειας που αξιολογούν οι ειδικοί του Euro NCAP: Προστασία ενηλίκων επιβατών (92%), προστασία παιδιών (90%), προστασία ευάλωτων χρηστών του δρόμου (84%) και Τεχνολογίες υποβοήθησης ασφάλειας (87%).
Τα μικρά SUV κυριάρχησαν τη χρονιά με 20 από τα συνολικά 44 αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν από το Euro NCAP να προέρχονται από αυτήν την κατηγορία, υπογραμμίζοντας τη συνεχιζόμενη ζήτηση των καταναλωτών για SUV. Κορυφαίο στην κατηγορία των Β-SUV ήταν το κινεζικό Zeekr X, το οποίο ξεπέρασε ανταγωνιστικά μοντέλα ευρωπαϊκών εταιρειών. Το Zeekr X κέρδισε επίσης το βραβείο Best in Class για το ασφαλέστερο Αμιγώς Ηλεκτρικό αυτοκίνητο του 2024.
Μια άλλη σημαντική κατηγορία του 2024 ήταν τα Μεγάλα SUV και το Euro NCAP δοκίμασε έξι επταθέσια οχήματα αυτής της κατηγορίας. Το Mazda CX-80 αναδείχθηκε καλύτερο στην κατηγορία για το 2024, ενώ σε απόσταση αναπνοής βρέθηκε το Audi Q6 e-tron. Στην κατηγορία των Μεσαίων Οικογενειακών, το Volkswagen Passat και το Skoda Superb, δύο οχήματα κατασκευασμένα στην ίδια πλατφόρμα του Ομίλου Volkswagen, παρείχαν τις ίδιες κορυφαίες επιδόσεις ασφάλειας στην κατηγορία τους. Οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων εξασφάλισαν άλλη μια εντυπωσιακή απόδοση με το πρώτο ηλεκτρικό pick-up που δοκιμάστηκε στην Ευρώπη από τον Euro NCAP. Το Maxus eTerron 9, ένα πενταθέσιο, τετράθυρο pick-up, σημείωσε υψηλή βαθμολογία και στις τέσσερις κατηγορίες ασφαλείας.
Για να οριστεί το «Καλύτερο στην Κατηγορία», γίνεται ένας υπολογισμός του σταθμισμένου αθροίσματος των βαθμολογιών στους τέσσερις τομείς αξιολόγησης ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας: Ενήλικος επιβάτης, Παιδί επιβάτης, Πεζός και Επικουρικά συστήματα Ασφαλείας. Το άθροισμα αυτό χρησιμοποιείται ως βάση για τη σύγκριση των οχημάτων. Τα αυτοκίνητα πληρούν τις προϋποθέσεις για το «Καλύτερο στην κατηγορία» με βάση τη βαθμολογία τους με εξοπλισμό ασφαλείας που τοποθετείται στάνταρ. Επίσης, τo Euro NCAP θα αλλάξει τον τρόπο αξιολόγησης ασφαλείας. Ωστόσο, η βαθμολογία των πέντε αστέρων θα συνεχίσει να παραμένει έγκυρος και αξιόπιστος δείκτης της απόδοσης ασφάλειας ενός νέου αυτοκινήτου.
Πηγή: autogreeknews.gr