22 Δεκεμβρίου 2024
Auto-Moto

Φινάλε για τον θρυλικό VR6 κινητήρα της VW – AutoGreekNews

Πέρασαν πάνω από 10 χρόνια στην Ευρώπη από την τελευταία φορά που είδαμε μοντέλο του VW Group, με τον VR6 (ή σκέτο V6) κινητήρα στο μηχανοστάσιο. Στην Αμερική άντεξε μέχρι πέρσι, κάτω από το καπό του VW Atlas, ενώ στην Κίνα θα κλείσει το έτος και μια λαμπερή καριέρα, που ξεκίνησε το 1990.

Το στενό (μόλις 10,5-15 μοίρες περιεχόμενη γωνία μεταξύ των κυλίνδρων) βενζινοκίνητο μοτέρ τοποθετείται ακόμα σε αυτοκίνητα της VW Κίνας και της FAW-VW, ενώ μπαίνει και στα έγκατα του Audi Q6. Με το τέλος του 2024 όμως, θα έρθει και η συνταξιοδότηση για ένα από τα μακροβιότερα μπλοκ της αυτοκίνησης. Ο εκπρόσωπος της VW, Andreas G. Schleith, μοιράστηκε τα νέα στο LinkedIn, σηματοδοτώντας το τέλος μιας ολόκληρης εποχής για τη γερμανική φίρμα. Ο κινητήρας που πρωτογνωρίσαμε στο Corrado, 34 ολόκληρα χρόνια πριν, κατάφερε να μείνει δίπλα σε ολοκαίνουργιες και υπερσύγχρονες μονάδες ως τώρα, αντέχοντας ταυτόχρονα στις αυστηρές νόρμες ρύπων. Όχι στην Ευρώπη, αλλά και μόνο που άντεξε μέχρι πέρσι στην Αμερική λέει πολλά.

Αν απαριθμήσουμε όλα τα μοντέλα που έχουν πάρει κίνηση από τον VR6, θα έρθουν τα Χριστούγεννα κι ακόμα θα γράφουμε. Οπότε αναφέρουμε μερικά από τα πιο γνωστά. Έχουμε και λέμε: πρώτο και καλύτερο το Corrado, μετά μια σειρά άλλων VW (Beetle, Passat, Vento/Bora/Jetta, Touareg, Phaeton, Transporter, Eos, CC, και Sharan), Porsche Cayenne, Audi Q7, Audi TT, Seat Leon και Alhambra, Skoda Superb, η λίστα δεν τελειώνει. Ο μόνος κινητήρας που μπορεί να τον συναγωνιστεί σε παρουσίες, είναι ο εξίσου θρυλικός 1.8 20VT. Από 2.8 ως 3.8 λίτρα, σε 5κύλινδρη (Golf, Bora, Beetle, Passat και Seat Toledo VR5), αλλά και δικινητήρια παραλλαγή ως W12 (δυο V6 σε ένα, δημοφιλής επιλογή στις Bentley), ένα από τα πιο ευέλικτα, πολυχρηστικά και ευπροσάρμοστα μοτέρ που έχουν κατασκευαστεί, παίρνει θέση στο ράφι της Ιστορίας.

Πηγή: autogreeknews.gr