Παλιότερα το αγοραστικό κοινό της Ιαπωνίας ήταν ιδιαίτερα επιφυλακτικό, ως εχθρικό, στις μη εγχώριες μάρκες. Πλέον, όμως, η παγκοσμιοποίηση ορίζει/χαρακτηρίζει τις αγορές του πλανήτη, ακόμα και τις πιο «πατριωτικές». Τα στοιχεία πωλήσεων των ηλεκτρικών στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, έρχονται ως η απόλυτη πιστοποίηση των ανωτέρω.
Συνολικά, η ζήτηση για EV στην Ιαπωνία έκανε βουτιά 33% (πρώτη φορά μείωση εδώ και 4 χρόνια) και μόλις 59.376 μονάδες το 2024, αντιπροσωπεύοντας μόλις το 2% της αγοράς. Η Nissan κατέλαβε πάνω από τις μισές πωλήσεις, με 30.749 ταξινομήσεις (οι χαμηλότερες από το 2021), όμως η μείωση σε σχέση με το 2023 άγγιξε το 44%. Η Toyota τα πήγε κάπως καλύτερα, αν και το -30% δεν συνιστά λόγο ικανοποίησης για το Αΐτσι. Τη μεγαλύτερη κάμψη κατέγραψε η Mitsubishi, με ένα σοκαριστικό -64%, ενώ η Honda δεν μπαίνει καν στη συζήτηση μετά την κατάργηση του e. Άρα οι Ιάπωνες δεν θέλουν ηλεκτρικά, σωστά; Ναι, αλλά μόνο τα δικά τους!
Η Tesla, για παράδειγμα, είδε τα ποσοστά της να βελτιώνονται κατά 40% σε σχέση με το 2023 και παρέμεινε η top εισαγόμενη EV μάρκα. Το 2025 πάντως, δεν αποκλείεται να έχουμε αλλαγές στη συγκεκριμένη κορυφή, καθότι η BYD έρχεται «φορτωμένη» και «φορτισμένη». Στο +54% έφτασαν οι πωλήσεις των Κινέζων στην Ιαπωνία, με μπροστάρηδες τα Atto 3, Seal και Dolphin. Απίστευτη εξέλιξη, πραγματικά, δεδομένης της ιστορικής και διαχρονικής κόντρας που έχουν οι δυο χώρες μεταξύ τους (σαν να πούλαγε το TOGG στην Ελλάδα, ένα πράγμα). Από κοντά και η Hyundai, με το Ioniq 5 να ηγείται του +24% που εμφάνισαν οι Κορεάτες.
Πηγή: autogreeknews.gr