12 Φεβρουαρίου 2025
Auto-Moto

Πόσο γρήγορα πάνε οι οδηγοί στις autobahn; – AutoGreekNews

Οι autobahn αναντίρρητα είναι το τελευταίο οχυρό της ταχύτητας, σε δημόσιους δρόμους. Ενώ παντού ακούμε για μειώσεις των ορίων ταχύτητας και κοντεύουμε να φτάσουμε στα 90-100 χλμ./ώρα στις εθνικές οδούς, στη Γερμανία κάποια κομμάτια αυτοκινητοδρόμων παραμένουν ελεύθερα. Όχι ότι δεν έχει γίνει προσπάθεια να χαλιναγωγηθούν, μιλάμε για ολόκληρες συζητήσεις στο γερμανικό κοινοβούλιο. Προς το παρόν, όμως (και ευτυχώς), οι νομοθέτες δείχνουν εγκράτεια. Όπως αποδεικνύεται, το ίδιο κάνουν και οι οδηγοί.

Θεωρητικά (και πρακτικά, όπως έχουμε δει παλιότερα), μπορείς να πάρεις τη Bugatti Chiron σου και να πιάσεις 400άρες. Video με supercars και hypercars να πηγαίνουν «τάπα» στο εθνικό οδικό δίκτυο της Γερμανίας, πάντα στα κομμάτια δίχως οριοθέτηση ταχύτητας, υπάρχουν πολλά. Σύμφωνα με τα στοιχεία καταγραφής της κυκλοφορίας, ωστόσο, ανήκουν στη μειοψηφία. Αναμενόμενο μεν, καθότι δεν πηγαίνουν κάθε μέρα Lamborghini Huracan με 300+ χλμ./ώρα στην autobahn. Από την άλλη, όμως, φαίνεται πως ενστικτωδώς οι οδηγοί στη Γερμανία κρατούν την ταχύτητα σε νορμάλ επίπεδα, ακόμα και όταν δεν υποχρεούνται από το νόμο.

Τα στοιχεία από 1,9 δις διελεύσεων επιβατικών οχημάτων στις autobahh το καλοκαίρι του 2024 (από Ιούνιο μέχρι Αύγουστο), όπως αναλύθηκαν από το Γερμανικό Ινστιτούτο Οικονομικών, δείχνουν ότι το 83% των οδηγών κινήθηκαν με λιγότερα από 130 χλμ./ώρα! Επαναλαμβάνουμε, στα σημεία δίχως όριο ταχύτητας. Ένα 10% κινήθηκε μεταξύ 130 και 140 χλμ./ώρα, 6% από 140 μέχρι 160 χλμ./ώρα και μόλις το 1% πάνω από 160 χλμ./ώρα! Ο μέσος όρος δεν ξεπέρασε τα 113,5 χλμ./ώρα, σημειώνοντας πτώση τόσο σε σχέση με το 2022 (116,5 χλμ./ώρα) όσο και το 2023 (115,2 χλμ./ώρα), ενώ επιλέχθηκαν οι καλοκαιρινοί μήνες για τη βέλτιστη καιρική παρουσία (χωρίς ομίχλη και βροχή, δηλαδή).

Τα αίτια πίσω από το «φρενάρισμα» των οδηγών στις autobahn, εντοπίζονται στα εξής δύο: κόστος καυσίμων και ηλεκτροκίνηση. Οι κάτοχοι αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ αφήνουν το πόδι από το γκάζι, προκειμένου να μειώνουν την κατανάλωση. Εκείνοι των ηλεκτρικών κάνουν το ίδιο τόσο για λόγους κατανάλωσης, όσο και λόγω των κλασικών περιορισμών της αυτονομίας.

Πηγή: autogreeknews.gr