8 Ιανουαρίου 2025
Auto-Moto

«Μπλακάουτ» οι πωλήσεις ηλεκτρικών στη Γερμανία – AutoGreekNews

Μια φορά κι έναν καιρό, η Γερμανία πρωτοστατούσε υπέρ των ηλεκτρικών. Οι επιδοτήσεις ήταν από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη, οδηγώντας σε διαρκώς αυξανόμενες πωλήσεις, σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές δήλωναν ότι θα βγάζουν μόνο EV… Ο τροχός, όμως, έχει γυρίσει για τα καλά. Ή καλύτερα, επιστρέφει εκεί που ήταν: στα θερμικά μοτέρ.

Τα στοιχεία πωλήσεων του 2024 τα λένε όλα για τη γερμανική αγορά, η οποία είδε τη ζήτηση για ηλεκτρικά να μειώνεται πάνω από 27% σε σχέση με το 2023. Συνολικά 380.609 EV ταξινομήθηκαν πέρσι στη Γερμανία, την ώρα που τα υβριδικά κόντεψαν να ακουμπήσουν το 1 εκατομμύριο. Κοντά στις 950.000 μονάδες (947.398) κατέγραψαν τα full hybrid αυτοκίνητα, βλέποντας τα ποσοστά τους να βελτιώνονται κατά 12,6%. Επί του συνόλου αγοράς τώρα, ουδεμία σύγκριση: 33,6% μερίδιο τα υβριδικά, με το ζόρι 13,5% τα ηλεκτρικά. Αύξηση σημείωσαν και τα plug-in hybrid (+9,2%), αλλά οι αριθμοί τους απέχουν από τους έτερους τύπους εξηλεκτρισμένων οχημάτων (191.905 μονάδες, 6,8% μερίδιο αγοράς).

Αδιαμφισβήτητος ηγέτης της μεγαλύτερης αγοράς αυτοκινήτου στην Ευρώπη; Ο παλιός, καλός και πατροπαράδοτος βενζινοκινητήρας! Πέρσι πουλήθηκαν 991.948 αυτοκίνητα με αυτό το είδος μοτέρ (περιλαμβανομένων των mild hybrid, που ούτως ή άλλως τείνουν να γίνουν αυτονόητοι συνοδοί των Μ.Ε.Κ.), αντιπροσωπεύοντας το 35,2% των συνολικών ταξινομήσεων και σημειώνοντας αύξηση 1,4% σε σχέση με το ’23. Αντίθετα, ανεπαίσθητη μείωση κατέγραψαν οι ντίζελ προτάσεις από χρονιά σε χρονιά (-0,7%), με τις 483.261 μονάδες να αποσπούν το 17,2% της αγοράς. Βλέπουμε, δηλαδή, ότι τα ηλεκτρικά κατάφεραν να ξεπεράσουν μόνο τα PHEV, μένοντας σχετικά κοντά στα ντίζελ και κοιτώντας «με το κυάλι» τη βενζίνη (κανονική και υβριδική).

Ο κύριος λόγος για την κατάρρευση στις πωλήσεις ηλεκτρικών, εντοπίζεται στην αμφιλεγόμενη απόφαση της κυβέρνησης να σταματήσει τις επιδοτήσεις στα τέλη του2023. Μέχρι τότε η αγορά ηλεκτρικού επιδοτούνταν μέχρι 4.500 ευρώ στον καταναλωτή, ενώ άλλες 2.500 ευρώ λάμβανε ο κατασκευαστής. Ο υπουργός Μεταφορών Volker Wissing ήθελε να δει την αγορά των ηλεκτρικών ηλεκτρικών οχημάτων να στέκεται στα πόδια της χωρίς κυβερνητική βοήθεια, αλλά τα πράγματα μόνο έτσι δεν εξελίχθηκαν.

Πηγή: autogreeknews.gr