15 Ιανουαρίου 2025
Travelnews

Η άνοδος των «νηφάλιων ταξιδιών»: 5 προορισμοί για τον Ιανουάριο

Ο πρώτος μήνας του χρόνου χαρακτηρίζεται σε πολλές χώρες ως «νηφάλιος Ιανουάριος», ακριβώς γιατί ευθυγραμμίζεται με τη διάθεση για θετικές αλλαγές. Ευρέως γνωστός ως Dry January, ο νηφάλιος Ιανουάριος είναι μια πρωτοβουλία που ξεκίνησε το 2013 από τη βρετανική οργάνωση Alcohol Change UK. Η καμπάνια καλεί τους ανθρώπους να απέχουν από την κατανάλωση αλκοόλ για τον πρώτο μήνα του χρόνου, με σκοπό να ενθαρρύνει έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής και να ευαισθητοποιήσει σχετικά με τις επιπτώσεις του αλκοόλ στην υγεία.

Η ιδέα πίσω από τον νηφάλιο Ιανουάριο, είναι να δώσει στους συμμετέχοντες την ευκαιρία να κάνουν ένα διάλειμμα από την κατανάλωση αλκοόλ μετά τις εορταστικές υπερβολές του Δεκεμβρίου. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της σωματικής και ψυχικής υγείας, να εξοικονομήσει χρήματα και να προωθήσει πιο υγιείς συνήθειες.

Η πρωτοβουλία έχει γίνει εξαιρετικά δημοφιλής, με εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο να συμμετέχουν κάθε χρόνο. Παράλληλα, έχουν δημιουργηθεί παρόμοιες καμπάνιες και σε άλλες χώρες, ενώ η ιδέα έχει εμπνεύσει και άλλες πρωτοβουλίες που ενθαρρύνουν την αποχή από το αλκοόλ για σύντομα χρονικά διαστήματα.

Προς αυτή την κατεύθυνση, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Booking.com για τις Ταξιδιωτικές Προβλέψεις, το 67% των ταξιδιωτών αναζητούν νέες δραστηριότητες ευεξίας που μπορούν να ενσωματώσουν στην καθημερινή τους ζωή για να τους βοηθήσουν να αισθανθούν ανανεωμένοι και χαλαροί, ενώ το 40% των ταξιδιωτών αποκάλυψε ότι θέλει να ξεκινήσει υγιεινές συνήθειες στις διακοπές. Σημειώνεται ότι η έρευνα για τις Ταξιδιωτικές Προβλέψεις 2025, διεξήχθη μεταξύ ενός δείγματος ενηλίκων που σχεδιάζουν να ταξιδέψουν για επαγγελματικούς ή ψυχαγωγικούς λόγους τους επόμενους 12-24 μήνες.

Συνολικά, έλαβαν μέρος 27.713 ερωτηθέντες από 33 χώρες και εδάφη, συμπεριλαμβανομένων 1.016 από την Αργεντινή, 1.002 από την Αυστραλία, 502 από την Αυστρία, 1.003 από το Βέλγιο, 1.002 από τη Βραζιλία, 1.006 από τον Καναδά, 1.007 από την Κίνα, 1.005 από την Κολομβία, 501 από την Κροατία, 501 από τη Δανία, 1.011 από τη Γαλλία, 1.009 από τη Γερμανία, 1.004 από το Χονγκ Κονγκ, 1.002 από την Ινδία, 506 από την Ιρλανδία, 501 από το Ισραήλ, 1.014 από την Ιταλία, 1.008 από την Ιαπωνία, 1.013 από το Μεξικό, 1.011 από τις Κάτω Χώρες, 1.003 από τη Νέα Ζηλανδία, 504 από την Πορτογαλία, 508 από τη Σιγκαπούρη, 1.004 από τη Νότια Κορέα, 1.008 από την Ισπανία, 509 από τη Σουηδία, 500 από την Ελβετία, 507 από την Ταϊβάν, 1.009 από την Ταϊλάνδη, 503 από τα ΗΑΕ, 1.012 από το Ηνωμένο Βασίλειο, 1.006 από τις ΗΠΑ και 1.016 από το Βιετνάμ.

Για να βοηθήσει τους ταξιδιώτες που προσανατολίζονται σε νηφάλια ταξίδια, η Booking.com προτείνει μεταξύ άλλων 5 προορισμούς φιλικούς προς τη νηφαλιότητα, όπου οι ταξιδιώτες μπορούν να χαλαρώσουν και να απολαύσουν μια απόδραση, χωρίς αλκοόλ.

Πηγή: www.travel.gr