Από το 1975 το VW Polo έχει μεγαλώσει γενιές αγοραστών και εξελιχθεί σε πρωτοπόρο της κατηγορίας. Προσιτή κινητικότητα, τεχνολογικές καινοτομίες και πληρέστατη γκάμα το έχουν αναγάγει στο διαχρονικό best seller των σουπερμίνι, μετρώντας περισσότερες από 20 εκατομμύρια πωλήσεις σε 6 γενιές. Το 2025 κλείνει τα 50 του χρόνια και το Βόλφμπουργκ αναμενόμενα γιορτάζει.
Όταν ο Σκαραβαίος ήταν να αντικατασταθεί τη δεκαετία του ’70, η VW είχε πολλούς «άσους» στο μανίκι της: το Passat βγήκε στην αγορά το 1973, ένα χρόνο αργότερα ακολούθησε το Golf, ενώ το Polo έκανε το ντεμπούτο του το 1975. Κανένα μοντέλο πριν από αυτό δεν συνδύαζε τόσο πετυχημένα μικρές διαστάσεις και ποιότητα κατασκευής. Μια κατηγορία κάτω από το Golf, το Polo ολοκλήρωσε τέλεια την τότε νέα οικογένεια μπροστοκίνητων VW και μισό αιώνα αργότερα, αποδεικνύει εμπράκτως το πόσο μπροστά «έβλεπαν» εμπορικά οι Γερμανοί. Το Polo δεν σημαίνει μόνο τεχνικές καινοτομίες, αλλά και προσιτή μετακίνηση για όλους. Με τεχνολογία αιχμής και πολύ καλή αναλογία τιμής-απόδοσης, το Polo έχει συμβάλει στην ατομική κινητικότητα για πολλές γενιές. Είτε για τα πρώτα μαθήματα οδήγησης, είτε για το πρώτο γρήγορο ενός νέου οδηγού (βλέπε GTI), είτε ακόμα ως το μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας.
Το μικρό VW παρουσιάστηκε το Μάρτιο του 1975, βασιζόμενο σε μια ελαφρώς τροποποιημένη μορφή του Audi 50. Δεν άργησε να μπει στη γραμμή παραγωγής του Βόλφσμπουργκ, δίνοντας έναν αέρα φρεσκάδας στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων. Με τον καθαρό σχεδιασμό και την υψηλή λειτουργικότητά του, ενσωματώθηκε κατευθείαν στο πνεύμα των καιρών και έλκυσε μονομιάς τους αγοραστές. Αποτελεσματικό, πρακτικό και προσιτό, το Polo χαρακτηρίστηκε επίσης από ευελιξία, πολύ καλά οδηγικά χαρακτηριστικά και οικονομικούς κινητήρες. Βασικές αρετές που συνέχισαν να το χαρακτηρίζουν από τότε. Με κάθε γενιά, το μικρό αυτοκίνητο έχει αναπτυχθεί περαιτέρω.
Το Polo MK2 έφερε μια σειρά από βελτιώσεις από το 1981 και μετά, συμπεριλαμβανομένων περισσότερου χώρου και άνεσης καθώς και εκσυγχρονισμένων κινητήρων. Το 1987, η περιορισμένη ειδική σειρά Polo Coupé GT G40 λάνσαρε τον υπερσυμπιεστή τύπου scroll. Ένα άλλο άλμα προς τα εμπρός ακολούθησε στην τρίτη γενιά από το 1994, επίσης σε επίπεδο τεχνολογίας, καθώς το Polo MK3 ήταν ένα από τα πρώτα μοντέλα στην κατηγορία με αερόσακους (προαιρετικά). Το 1998 το Polo κυκλοφόρησε για πρώτη φορά ως GTI, ενώ η 4η γενιά αύξησε σημαντικά τις διαστάσεις και το επίπεδο άνεσης/ασφάλειας, προσφέροντας από το 2002 στάνταρ εμπρός και πλευρικούς αερόσακους, υδραυλικό τιμόνι και ABS .
Το Polo ΜΚ5 έφερε στα σουπερμίνι μια σειρά από ψηφιακές καινοτομίες: από το 2009, τα συστήματα infotainment και υποβοήθησης έκαναν την οδήγηση πιο άνετη από ποτέ. Η 5η γενιά του μικρού VW εντυπωσίασε επίσης στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, καθώς το Polo R WRC κέρδισε 4 σερί πρωταθλήματα στο Π.Π.Ρ. με τον Sebastien Ogier στο τιμόνι, από το 2013 και τούδε. Η 6η γενιά βασίστηκε στην πλατφόρμα MQB και έθεσε νέα πρότυπα το 2017 σε όρους συνδεσιμότητας, ασφάλειας και δυναμικής οδήγησης, ενώ το facelift του 2021 προσέθεσε ακόμα περισσότερα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και άνεσης στον εξοπλισμό, θυμίζοντας περισσότερο εκπρόσωπο μεγαλύτερης κατηγορίας παρά του B-Segment.
Το VW Classic συνοδεύει το Polo στην επετειακή του χρονιά και θα παρουσιάσει ιστορικά μοντέλα από τη δική του συλλογή τους επόμενους μήνες. Η Έκθεση Κλασικού Αυτοκινήτου της Βρέμης θα ξεκινήσει από τις 31 Ιανουαρίου έως τις 2 Φεβρουαρίου 2025.
Πηγή: autogreeknews.gr