Οι κινεζικές μάρκες αυτοκινήτων που έχουν εμφανιστεί τον τελευταίο καιρό αλλά και αυτές που «ξεφυτρώνουν» κάθε λίγο και λιγάκι είναι τόσες πολλές, που ακόμα και στην Κίνα ενδέχεται να μην τις γνωρίζουν. Μπορεί να διαθέτουν εντυπωσιακά οχήματα με τεχνολογίες που να μην έχουν γνωστές μάρκες στο ευρύ κοινό, ωστόσο αυτό δεν εγγυάται την εμπορική τους επιτυχία, αφού ο τοπικός ανταγωνισμός είναι τεράστιος.
Μία τέτοια περίπτωση είναι η κινεζική μάρκα κατασκευής αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων Jiyue. Αρχικά ξεκίνησε τη ζωή ως Jidu Auto, μια κοινοπραξία μεταξύ της Baidu με μερίδιο 55% και της Geely 45%. Σε μεγάλο βαθμό λόγω της αδυναμίας της εταιρείας να λάβει σχετικές άδειες παραγωγής για το αυτοκίνητο, η εταιρεία αναδιαρθρώθηκε σε Jiyue Auto, όπου η πλειοψηφία της ιδιοκτησίας (65%) ανήκε στην Geely και το 35% στην Baidu.
Το πρώτο μοντέλο της, το Crossover Jiyue 01, ξεκίνησε να διατίθεται το 2023. Δεν πούλησε ποτέ καλά, ενώ το δεύτερο μοντέλο της εταιρείας, το 07, ένα σπορ fastback, κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους. Αυτό βοήθησε να αυξηθούν οι πωλήσεις, παρόλα αυτά φέτος έως το τέλος Νοεμβρίου έφτασαν μόνο τις 13.834 μονάδες, κοινώς «τίποτα» για τα δεδομένα της Κίνας. Στις 12 Δεκεμβρίου η εταιρία διαλύθηκε, αφού είχε δημιουργηθεί μια χρηματοοικονομική τρύπα ύψους έως και επτά δισεκατομμυρίων γουάν (962 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ). Μάλιστα ο Διευθύνων Σύμβουλος της Jiyue, Xia Yiping πολιορκήθηκε από θυμωμένους υπαλλήλους που δεν πληρώθηκαν και πήραν τον εξοπλισμό γραφείου της εταιρίας.
Σύμφωνα με τοπικές αναφορές, τα εναπομείναντα μοντέλα της Jiyue πωλούνται τώρα στην Κίνα για μόλις 2.500 ευρώ. Πληροφοριακά το μοντέλο 01 είναι ένα μεγάλο Crossover μήκους 4.853 χλστ. με μπαταρίες χωρητικότητας έως 100 kWh και κινητήρες ισχύος 272 ίππων και 544 ίππων (4κίνητο). Το 07 είναι ακόμα πιο μεγάλο με μήκος 4.953 χλστ., εφοδιάζεται με μπαταρίες έως 100 kWh και το ισχυρότερο μοντέλο διαθέτει συνολική ισχύ 721 ίππων με 0-100 χλμ./ώρα σε 3,5 δευτερόλεπτα. Σίγουρα με τέτοια τιμή αποτελούν μεγάλο δέλεαρ, αλλά το θέμα είναι αν θα υπάρχει μετά υποστήριξη για τη συντήρηση και ό,τι άλλο χρειαστεί. Αναμφίβολα πάντως όποιοι τα πάρουν θα τα ευχαριστηθούν όσο καιρό μπορέσουν.
Πηγή: autogreeknews.gr