20 Μαρτίου 2025
Auto-Moto

Νέο Opel Rocks και προσεχώς σπορ GS – AutoGreekNews

H Opel ανανεώνει το μικρότερο μοντέλο της γκάμας, φέρνοντας μέχρι τις σπορ πινελιές από τη σειρά GS στα αυτοκίνητα πόλης. Τα heavy quadricycles (κάτι σαν κράμα αυτοκινήτου-ATV), για να είμαστε ακριβείς, καθώς το Rocks αποτελεί τον τρίδυμο αδελφό των Citroen Ami και Fiat Topolino, απευθυνόμενο στο ίδιο κοινό: τη νεολαία και όσους αρέσκονται στη μικρο-κινητικότητα (micromobility).

H περιγραφή, όπως η εμφάνιση και τα τεχνικά χαρακτηριστικά, είναι ταυτόσημα με του Ami. Το Rocks ουσιαστικά είναι το ίδιο αυτοκίνητο, με άλλα σήματα και τα δικά του, σχεδιαστικά γνωρίσματα. Η μάσκα Opel Vizor, τα έντονα μαύρα προστατευτικά στους προφυλακτήρες, οι ανασχεδιασμένες ζάντες, το ασημί χρώμα του αμαξώματος και τα LED φανάρια αποτελούν τις κυριότερες διαφορές σε σχέση με το Citroen (και το Fiat). Ανάλογη εικόνα και εσωτερικά, όπου οι κίτρινες χειρολαβές, το τιμόνι και το φορητό ηχείο πίσω από αυτό χαρίζουν διαφορετική ταυτότητα στην καμπίνα του Rocks (το οποίο πλέον αφήνει το γράμμα «e», Rocks-e μέχρι τώρα).

Το Rocks, όπως και τα Ami/Topolino, αποτελεί μια κάψουλα αστικών μετακινήσεων, με συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις. ξεχωριστή σχεδίαση και περιορισμένο κόστος χρήσης, αλλά και ανάλογο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Διακρίνεται για το πολύ μικρό μήκος των 2,41 μέτρων (μόλις 1,39 μέτρα το πλάτος, 1,52 το ύψος) και τις ιδιαίτερες γραμμές του αμαξώματος, με τον κύκλο στροφής να περιορίζεται στα 7,2 μέτρα. Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως το smart fortwo «κάθεται» σε 2,7 μέτρα μήκους, 1,66 μέτρα πλάτους και 1,55 ύψους. Η συμμετρία των πάνελ του αμαξώματος είναι ο βασικός υπαίτιος για τις μινιόν διαστάσεις. Εμπρός και πίσω μέρος έχουν ακριβώς το ίδιο μέγεθος, όπως και τα φτερά.

Για τον λόγο αυτό, δε, οι πόρτες οδηγού-συνοδηγού ανοίγουν ανάποδα μεταξύ τους (χρησιμοποιείται το ίδιο πάνελ και για τις δυο μεριές του αμαξώματος, οπότε αναγκαστικά οι μεντεσέδες σε μια εξ αυτών «κοιτάνε» μπροστά). Το ίδιο ισχύει για τους προβόλους και τα φωτιστικά σώματα. Επί της ουσίας, δηλαδή, η διθέσια καμπίνα είναι κυριολεκτικά το κέντρο της κατασκευής, με τα υπόλοιπα μέρη να την πλαισιώνουν.

Μια μπαταρία ιόντων λιθίου 5,5 kW τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα μόλις 8 ίππων, ικανοί να κινήσουν τα 485 κιλά του αμαξώματος (425 χωρίς τη μπαταρία) μέχρι τα 45 χλμ./ώρα και έως 75 χιλιόμετρα, με την φόρτιση σε οικιακή πρίζα να διαρκεί 4 ώρες. Ως quadricycle που είναι, σημαίνει πως δικαίωμα οδήγησής του έχουν όλοι από 16 χρονών και πάνω.. Στη Γαλλία, δε, όσοι έχουν συμπληρώσει το 14ο έτος ζωής μπορούν να τα οδηγούν κανονικά! Το λανσάρισμά του στην Ευρώπη θα ξεκινήσει εντός των επόμενων μηνών, ενώ αργότερα θα προστεθούν οι εκδόσεις Edition και GS.

Πηγή: autogreeknews.gr