1 Μαρτίου 2025
Life Style

Όσκαρ 2025: Από τη Ντέμι Μουρ στην Κάρλα Σοφία Γκασκόν – Οι πέντε υποψήφιες για το βραβείο Α’ Γυναικείου Ρόλου και το who is who των ηρωίδων τους

Σημειώνεται ότι η ερμηνεία της έχει κερδίσει τις εντυπώσεις κριτικών και κοινού, ενώ το «Wicked» έγινε η πιο επιτυχημένη κινηματογραφική μεταφορά μιούζικαλ όλων των εποχών μέσα σε μόλις έναν μήνα από την κυκλοφορία του.

Η Ερίβο έχει επίσης λάβει υποψηφιότητες για πολλά βραβεία, μεταξύ των οποίων Χρυσή Σφαίρα για την καλύτερη ερμηνεία από γυναίκα ηθοποιό σε κινηματογραφική ταινία – μιούζικαλ ή κωμωδία – βραβείο Critics Choice για την καλύτερη ηθοποιό, βραβείο BAFTA για πρωταγωνίστρια και βραβείο Screen Actors Guild για εξαιρετική ερμηνεία από γυναίκα ηθοποιό σε πρωταγωνιστικό ρόλο.

Στο National Board of Review Gala τον Ιανουάριο, η Ερίβο δήλωσε στο «Good Morning America» για το πόσα πολλά σημαίνει η Elphaba για εκείνη: «Θα είναι πάντα στην καρδιά μου, δεν νομίζω ότι θα πάει ποτέ πουθενά. Αλλά μου αρέσει κάπως αυτό».

Η Σίνθια Ερίβο γεννήθηκε στο νότιο Λονδίνο το 1987, από Νιγηριανούς γονείς, οι οποίοι και χώρισαν όταν εκείνη και η αδερφή της ήταν πολύ μικρές. Ο πατέρας της, τις εγκατέλειψε στον σταθμό του μετρό όταν εκείνη ήταν 16 ετών. Η νοσοκόμα μητέρα της μεγάλωσε και τα δύο κορίτσια μόνη της, και ήξερε ότι η Σίνθια θα γίνει τραγουδίστρια από μικρή.

«Η οικογένειά μου δεν είναι μια οικογένεια μουσικών ή ηθοποιών. Δεν είχα ιδέα πώς να το κάνω αυτό» συνέχισε η Eρίβο, η οποία με σκληρή δουλειά, ταλέντο και μια δόση τύχης, κατάφερε να σπουδάσει και στη συνέχεια με μικρούς ρόλους σε μιούζικαλ ανέβηκε την σκηνή του West End, του Broadway, αντιμετωπίζοντας παράλληλα πολλές προκλήσεις ρατσισμού και σνομπισμού.

Κάρλα Σοφία Γκασκόν

Η Κάρλα Σοφία Γκασκόν έγραψε ιστορία με την υποψηφιότητά της ως η πρώτη ανοιχτά τρανς ηθοποιός που προτάθηκε για Όσκαρ ερμηνείας στην ταινία «Emilia Pérez».

Όμως λίγες ημέρες αργότερα δέχτηκε ένα σημαντικό πλήγμα καθώς ανασύρθηκαν παλαιότερες αμφιλεγόμενες αναρτήσεις της στα social media. Παρά την συγγνώμη της, η ιστορία έχει ρίξει βαριά σκιά στην υποψηφιότητά της.

Η ηθοποιός υποδύθηκε την Emilia Pérez, αρχηγό μεξικανικού καρτέλ ναρκωτικών, η οποία με τη βοήθεια μιας δικηγόρου, που υποδύεται η Ζόε Σαλντάνα, σκηνοθετεί τον θάνατό της και υποβάλλεται σε επέμβαση επιβεβαίωσης φύλου. Η Emilia προσπαθεί να διορθώσει τα λάθη του παρελθόντος της χρόνια αργότερα και να επανασυνδεθεί με την πρώην σύζυγό της, την οποία υποδύεται η Σελένα Γκόμεζ, και τα παιδιά της.

Η ταινία έχει αποσπάσει σημαντικές νίκες σε πολλά βραβεία αυτή τη σεζόν, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων Χρυσών Σφαιρών και τριών βραβείων Critics Choice. Είναι επίσης η ταινία με τις περισσότερες υποψηφιότητες στα φετινά Όσκαρ, σύνολο 13.

Όμως δεν έχει περάσει χωρίς αντιπαραθέσεις. Κάποιοι έθεσαν ζήτημα με την απεικόνιση της τρανς κοινότητας στην ταινία, την οποία οι κριτικοί και οι υποστηρικτές των LGBTQ, συμπεριλαμβανομένης της οργάνωσης GLAAD, χαρακτήρισαν «επιβλαβή» κι «ένα βήμα προς τα πίσω για την αναπαράσταση των τρανς».

Ο σκηνοθέτης Ζακ Οντιάρ έχει επίσης αντιμετωπίσει επικρίσεις για θέματα που σχετίζονται με την ταινία, συμπεριλαμβανομένων των προηγούμενων σχολίων του για την ισπανική γλώσσα και την απεικόνιση των μεξικανικών καρτέλ και των θυμάτων τους στην ταινία, μεταξύ άλλων.

Παρά τις ανάμεικτες αντιδράσεις για την ταινία, η Γκασκόν έχει ήδη κερδίσει αρκετά βραβεία για την ερμηνεία της. Στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών το 2024, κέρδισε το βραβείο καλύτερης ηθοποιού μαζί με τις συμπρωταγωνίστριές της Selena Gomez, Adriana Paz και Zoe Saldana.

Η Γκασκόν ήταν επίσης υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα, βραβείο Critics Choice για καλύτερη ηθοποιό και βραβείο Screen Actors Guild για εξαιρετική ερμηνεία από γυναίκα ηθοποιό σε πρωταγωνιστικό ρόλο.

Ωστόσο, η συζήτηση γύρω από την ταινία άλλαξε δραστικά όταν τον Ιανουάριο ήρθαν στο φως πολλά παλιά tweets της ηθοποιού, τα οποία κάλυπταν αρκετά χρόνια και ήταν γραμμένα στα ισπανικά. Σε αυτά, είχε βάλει στο στόχαστρο το Ισλάμ, αποκαλώντας τη θρησκεία «ΑΣΥΜΒΑΤΗ με τις δυτικές αξίες», την ποικιλομορφία των Όσκαρ, την εμπλοκή της Κίνας στην πανδημία του κορονοϊού και τον θάνατο του Τζορτζ Φλόιντ το 2020. Μετά την επανεμφάνιση των tweets της, η Γκασκόν απενεργοποίησε τον λογαριασμό της στο X και ζήτησε συγγνώμη.

Ο σκηνοθέτης ασχολήθηκε με τα tweets της ηθοποιού σε συνέντευξή του στο Deadline νωρίτερα αυτό το μήνα και χαρακτήρισε τα προηγούμενα σχόλιά της «ασυγχώρητα» και δήλωσε ότι πρέπει να «αναλάβει την ευθύνη για τις πράξεις της».

Η Γκασκόν απάντησε στα σχόλια του Οντιάρ και ορκίστηκε να παραμείνει σιωπηλή «για να επιτρέψει στην ταινία να εκτιμηθεί γι’ αυτό που είναι».

Πηγή: www.newsit.gr