Μετά από αλλεπάλληλες πολιτικές παλινωδίες και υποσχέσεις που ποτέ δεν τηρήθηκαν, εις βάρος του Παναθηναϊκού, η Περιφέρεια Αττικής απένταξε τα επτά εκατομμύρια ευρώ που, από το 2013, προορίζονταν για τις βελτιωτικές εργασίες στο «Απόστολος Νικολαΐδης» και την ευρύτερη περιοχή των Αμπελοκήπων.
Μετά από μία και πλέον δεκαετία που το συγκεκριμένο ποσό υπήρχε μόνο στα λόγια και στον κωδικό 9777.01.023, η Περιφέρεια Αττικής αποφάσισε και ψήφισε, μέσω του προϋπολογισμού έργων της για το 2025, την απένταξη των επτά εκατομμυρίων ευρώ (8.632.311,44 με ΦΠΑ) για την αναβάθμιση της ιστορικής έδρας των Πράσινων.
Στους πίνακες που παρουσιάζει το Sportal.gr αποδεικνύεται ότι το έργο αφαιρέθηκε από τη Διαμόρφωση Προγράμματος Εκτελεστέων Έργων για το επόμενο έτος.
Ενώ μέχρι το αντίστοιχο προηγούμενο πρόγραμμα, που δημοσιεύθηκε στις 21/12/2023, υπήρχε κανονικά στα έργα μεσοπρόθεσμης ωρίμανσης, τα οποία ήταν καταγεγραμμένα στον προϋπολογισμό ιδίων κεφαλαίων για το 2024.
Για να τοποθετηθεί η εξέλιξη στο πραγματικό της μέγεθος, από τα χρήματα αυτά ο Ερασιτέχνης Παναθηναϊκός δεν έλαβε ούτε ευρώ για την ιστορική Λεωφόρο. Τα τελευταία χρόνια, το συγκεκριμένο ποσό προς τον αθηναϊκό σύλλογο υπήρχε μόνο ως κωδικός… Ειδικά, μετά το 2017 όταν η τότε διοίκηση του Αθλητικού Ομίλου, υπό τον Δημήτρη Μπαλτάκο, σε συνεργασία με την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ μετατόπισαν την επίλυση του γηπεδικού ζητήματος των Πράσινων στην περιοχή του Γουδή, η πιθανότητα να αξιοποιηθούν τα χρήματα της Περιφέρειας «πέταξε».
Νωρίτερα, τον Μάιο του 2016, είχε εκπονήσει ένα φιλόδοξο πλάνο η διοίκηση του Γιάννη Αλαφούζου για την ανακατασκευή της Λεωφόρου. Πλάνο, το οποίο στηριζόταν, ως μία πηγή χρηματοδότησης, σε αυτά τα επτά εκατομμύρια από την Περιφέρεια, όπως έγιναν γνωστά… To άλλο ήταν η Δράση Χορηγίας Γηπέδου της ΠΑΕ, η οποία στη συνέχεια μετοχοποιήθηκε. Και αυτό, όμως, ναυάγησε, λόγω της μη έκδοσης οικοδομικών αδειών και της μετατόπισης του Ερασιτέχνη Παναθηναϊκού προς Γουδή μεριά.
Μόλις το περασμένο δίμηνο, υπήρξε η σκέψη αξιοποίησής τους ώστε να καλυφθεί το χρηματοδοτικό κενό, που δημιουργεί με τη στάση της η ΑΕΠ Ελαιώνα. Δεν έλυναν τα επτά εκατομμύρια αυτά το ζήτημα. Ωστόσο, αν αποφασιζόταν η αξιοποίησή τους τότε τα χρήματα που λείπουν (και δεν βάζει η ΑΕΠ Ελαιώνα, όπως δεσμεύεται από το Προεδρικό Διάταγμα), θα μείωναν το έλλειμμα από τα είκοσι εκατομμύρια που είναι τώρα, περίπου, στα δεκατρία.
Την αξιοποίηση των, θεωρητικά, δεσμευμένων χρημάτων για την αναβάθμιση τού «Απόστολος Νικολαΐδης» τη συζήτησαν, σε συσκέψεις που προηγήθηκαν χρονικά στα ενδότερα του Παναθηναϊκού (ΠΑΕ και ΑΟ) και ο Δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Προφανώς, επειδή αυτά τα χρήματα υπήρχαν, μόνο, ως κωδικός έργου και όχι στην πραγματικότητα (αφού, μάλλον, αξιοποιήθηκαν αλλού, με τη λογική ότι προχωράει ο Βοτανικός), απορρίφθηκε η προοπτική να χρησιμοποιηθούν ως κομμάτι της λύσης του χρηματοδοτικού κενού.
Το ιστορικό των επτά εκατομμυρίων – φάντασμα για τη Λεωφόρο
Πλέον, με την απένταξή τους από τον προϋπολογισμό της Περιφέρειας για το 2025, ολοκληρώνεται μία πολιτική κοροϊδία προς τον Ερασιτέχνη Παναθηναϊκό, διάρκειας έντεκα ετών. Με διοικήσεις του ΑΟ, πάντως, όπως η προαναφερθείσα στο ρεπορτάζ, να έχουν, επίσης, ακέραιες ευθύνες για την τροπή του θέματος.
Ο σχεδιασμός της Περιφέρειας Αττικής, το 2013, υπό τον τότε Περιφερειάρχη Γιάννη Σγουρό, ήθελε να «τρέξει» την ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής των Αμπελοκήπων, με πυλώνα τη Λεωφόρο. «Τα έργα αυτά προσφέρουν ανάπτυξη, διότι δίνουν ζωή σε όλη την περιοχή», ήταν τα ακριβή λόγια του.
Η αλήθεια είναι πως αν γυρίσουμε πίσω στον χρόνο, το πολιτικό περιβάλλον της εποχής, δεν ήταν θετικά διακείμενο στο έργο. Ο κ. Σγουρός, με προσωπικές ενέργειες, βοήθησε στην έγκριση για το κονδύλι των επτά εκατομμυρίων ευρώ (άνευ ΦΠΑ), έχοντας το φιλόδοξο πλάνο να συνδέσει το Πεδίο του Άρεως, τον Λυκαβηττό και τα Τουρκοβούνια.
Υποσχόμενος και έξτρα χρηματοδότηση για την ευρύτερη περιοχή, μόλις ολοκληρωνόταν η αναβάθμιση τού «Απόστολος Νικολαΐδης». Πέραν της ανάπλασης των Προσφυγικών (η οποία θα υλοποιηθεί, πλέον, από την ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΧΩΡΩΝ ΑΕ, πρώην ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΑΘΗΝΑΣ ΑΕ, τα έργα περιελάμβαναν την προσθήκη δύο εξεδρών στις κεντρικές θύρες της Λεωφόρου, επί της Λεωφόρου Αλεξάνδρας και της Οδού Τσόχα.
Η χωρητικότητα, σε αυτό το πλάνο, θα αυξανόταν κατά 3.600 θέσεις στο απαισιόδοξο σενάριο και κατά 4.000 θέσεις στο αισιόδοξο. Θα έβγαιναν τα στέγαστρα και τα υποστυλώματά τους. Θα γινόταν, δηλαδή, η πρόσθεση δύο μεταλλικών προκάτ εξεδρών, στο μέγιστο επιτρεπτό ύψος της περιοχής σύμφωνα με τον Γενικό Οικοδομικό Κανονισμό.
Οι κατασκευαστικές εταιρείες, με προπομπό την ΤΕΡΝΑ, ενδιαφέρονται για την αγορά του εμπορικού κέντρου που ανήκει στην ΑΕΠ Ελαιώνα. Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία εκτίμησης αξίας και πιθανής πώλησης από τις τράπεζες. Συνθήκη που μπορεί να ξεμπλοκάρει το κενό χρηματοδότησης, για τις εγκαταστάσεις του Παναθηναϊκού ΑΟ στον Βοτανικό. Το Sportal.gr αποκαλύπτει…
Στο εξωτερικό είχε προβλεφθεί η τοποθέτηση φωσφορίζοντοας πλέγματος, ενώ αναφορικά με τη φορά του γηπέδου δεν θα πειραζόταν το παραμικρό. Τότε ΠΑΕ και ΑΟ έλεγαν ότι δεν θα εγκαταλείψουν το πλάνο ανακατασκευής της Λεωφόρου, μετά την αναβάθμιση. Φυσικά, όπως έδειξε η ιστορία, δεν μπήκε ούτε βίδα… Και λίγο πριν την αυγή του 2025, τα χρήματα αυτά χάθηκαν δίχως να αξιοποιηθεί ούτε ένα ευρώ για το «Απόστολος Νικολαΐδης».
Πηγή: www.sportal.gr