2 Απριλίου 2025
Travelnews

Ποιες είναι οι προτιμήσεις των Ινδών που ταξιδεύουν το εξωτερικό

Η Ινδία στο προσκήνιο της παγκόσμιας κατανάλωσης

Η πρόσφατη έκθεση της εταιρείας χρηματοοικονομικών υπηρεσιών Angel One επιβεβαιώνει αυτή την τάση, αποκαλύπτοντας ότι η Ινδία αναμένεται να αναδειχθεί ως η παγκόσμια πρωτεύουσα της κατανάλωσης, ξεπερνώντας ακόμα και μεγάλες οικονομίες, με τις καταναλωτικές δαπάνες να εκτοξεύονται στα επόμενα χρόνια.

Ειδικότερα, η κατανάλωση αντιπροσωπεύει το 56% του ΑΕΠ της χώρας και αποτελεί τον ταχύτερα αναπτυσσόμενο τομέα της οικονομίας της. Η έκθεση προβλέπει ότι, με βάση την ταχύτερα αναπτυσσόμενη καταναλωτική βάση παγκοσμίως, η κατανάλωση στην Ινδία θα διπλασιαστεί έως το 2034. Η αύξηση των νοικοκυριών, λόγω της τάσης προς τις πυρηνικές οικογένειες, ξεπερνά την πληθυσμιακή αύξηση και αναδεικνύεται ως βασικός παράγοντας για την αύξηση της κατανάλωσης. Επιπλέον, η Ινδία αναμένεται να ηγηθεί της παγκόσμιας ανάπτυξης του εργατικού δυναμικού.

Η έκθεση εκτιμά ότι οι αποταμιεύσεις της Ινδίας τα επόμενα 25 χρόνια θα είναι δεκαπλάσιες σε σύγκριση με τις συνολικές αποταμιεύσεις των προηγούμενων 25 ετών. Συγκεκριμένα, μεταξύ των οικονομικών ετών 1997 και 2023, οι συνολικές αποταμιεύσεις ανήλθαν σε 12 τρισ. δολάρια, ενώ προβλέπεται να φτάσουν τα 103 τρισ. δολάρια έως το 2047. Αυτό θα ξεκλειδώσει τεράστιες δυνατότητες για επιπλέον κατανάλωση.

Επιπλέον, οι πρόσφατες φορολογικές περικοπές στον ομοσπονδιακό προϋπολογισμό θα απελευθερώσουν περίπου 12 δισ. δολάρια οδηγώντας σε επιπλέον κατανάλωση ύψους 40 δισ. δολαρίων, με δυνατότητα ενίσχυσης του ΑΕΠ της χώρας κατά 1%.

Κατά τις περιόδους οικονομικής και εισοδηματικής ανάπτυξης, τόσο οι ΗΠΑ όσο και η Κίνα, είδαν την διακριτική κατανάλωση, δηλαδή έξοδα για μη απαραίτητα αγαθά και υπηρεσίες, να ξεπερνά την μη διακριτική δαπάνη, δηλαδή τα απαραίτητα έξοδα διαβίωσης, και η Ινδία αναμένεται να ακολουθήσει παρόμοια πορεία. Στις ΗΠΑ, μάλιστα, οι δαπάνες κατανάλωσης αυξήθηκαν κατά 10 φορές κατά τη διάρκεια περιόδων ισχυρής αύξησης του κατά κεφαλήν εισοδήματος. Οι κατηγορίες που προβλέπεται να γνωρίσουν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στη διακριτική κατανάλωση περιλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, τα ενδύματα, τα αξεσουάρ (συμπεριλαμβανομένων των κοσμημάτων) και την «οικονομία της εμπειρίας».

Με το 92% του λιανικού εμπορίου να πραγματοποιείται ακόμη μέσω των παραδοσιακών καταστημάτων «kirana», δηλαδή μικρών, οικογενειακών που προσφέρουν κυρίως καθημερινά είδη πρώτης ανάγκης, υπάρχει τεράστια ευκαιρία για τον εκσυγχρονισμό του λιανικού εμπορίου και την αύξηση του μεριδίου αγοράς.

Σημειώνεται ότι η Ινδία διαθέτει περισσότερους εκπροσώπους της Gen Ζ από ό,τι ο συνολικός πληθυσμός των ΗΠΑ. Μέχρι το 2035, κάθε δεύτερη ρουπία που θα δαπανάται, θα προέρχεται από έναν εκπρόσωπο της Gen Ζ, ενισχύοντας περαιτέρω την αναπτυξιακή πορεία της κατανάλωσης στην Ινδία.

Διαβάστε ακόμα:

Σιγκαπούρη: Μια πόλη μέσα στη Φύση με πρωτοποριακές πράσινες υποδομές

Αφίξεις 821,6 χιλ. ξένων επισκεπτών στην Ελλάδα τον Ιανουάριο

Υποχρεωτική από τις 2 Απριλίου η ηλεκτρονική ταξιδιωτική άδεια για την είσοδο στο Ηνωμένο Βασίλειο από πολίτες της ΕΕ

Πηγή: www.travel.gr