H Fiat έχει παρουσιάσει στη σύγχρονη ιστορία της κάποια μοντέλα που έγιναν αμέσως πολύ αγαπητά και αποδεκτά στο ευρύ κοινό (π.χ. Punto, Panda, 500) και κάποια άλλα που δίχασαν το κοινό με την αισθητική τους. Ένα από αυτά ήταν το Multipla με την αμφιλεγόμενη εμφάνιση, που το τοποθετούσε στις πρώτες θέσεις των δημοσιεύσεων και ερευνών, ως ένα από τα πιο άσχημα αυτοκίνητα. Σε κάποιους όμως άρεσε το ρηξικέλευθο ντιζάιν του. Το 2004 όταν ανανεώθηκε απέκτησε πολύ πιο συμβατική όψη θυμίζοντας το μικρό πολυχρηστικό Fiat Idea, όμως σε όλους είχε μείνει χαραγμένη η αρχική του μορφή.
Το αρχικό Multipla έμοιαζε το 1998 όταν πρωτοεμφανίστηκε, σαν όχημα που προορίζονταν για ταινία επιστημονικής φαντασίας. Ακόμα και σήμερα το σουλούπι του παραμένει πολύ ασυνήθιστο, ειδικά στο εμπρός μέρος με τα στρογγυλά φώτα στο ύψος του καπό και στη βάση του παρμπρίζ που χωρίζονταν από το υπόλοιπο αμάξωμα. Αντισυμβατικό σχεδιασμό είχε και το εσωτερικό, όπου ο πίνακας οργάνων, τα βασικά χειριστήρια, οι αεραγωγοί και ο λεβιές των ταχυτήτων ήταν συγκεντρωμένα σε ένα ακανόνιστο σχήμα. Το εκπληκτικότερο όλων, ήταν όμως η ευρυχωρία του. Με μήκος μόλις 3.994 χιλιοστά (4.269 χλστ. το 500X), αλλά αρκετό πλάτος (1.871 χλστ.), ύψος (1.670 χλστ.) και μεταξόνιο (2.66 χλστ.), παρείχε άνεση χώρων για 6 επιβάτες. Παράλληλα διέθετε εντελώς επίπεδο δάπεδο, συρόμενα και αφαιρούμενα πίσω καθίσματα.
Πώς, όμως θα ήταν το Multipla τη σήμερον, ηλεκτρική ημέρα; Την απάντηση δίνουν οι ψηφιακές εικόνες του Theottle, ο οποίος άφησε στην άκρη τις παραδοσιακές γραμμές του ιταλικού MPV, για χάρη των μοντέρνων του κινεζικού Zeekr Mix (ΕV πολυμορφικό 420 ίππων, όχι τίποτα αστεία). Κατάλληλα προσαρμοσμένες στα δεδομένα της Fiat, με το σήμα της φίρμας μπροστά και το λογότυπο του μοντέλου πίσω, να δίνουν τον τόνο. Καμία σχέση με το αρχικό, βέβαια, ενώ ούτως ή άλλως δεν προκύπτει από κάπου, ότι οι Ιταλοί σκέφτονται να το επαναφέρουν. Ουσιαστικά, στο πόστο του -ή καλύτερα, μακρινός απόγονος και ό,τι κοντινότερο σε διάδοχο- τοποθετείται το νέο Fiat 600. Υβριδικό και ηλεκτρικό, για όλα του γούστα, και με μπόλικες πρακτικές λύσεις στο εσωτερικό, θυμίζει κάτι από Multipla σε χώρους και ευχρηστία. Σαν το αυθεντικό, όμως, κανένα.
Πηγή: autogreeknews.gr