20 Ιανουαρίου 2025
Auto-Moto

Το νέο Fiat Punto που δεν εμφανίστηκε ποτέ – AutoGreekNews

Η Fiat δεν έχει παρουσία στην κατηγορία των σουπερμίνι, ένα segment που επί της ουσίας δημιούργησε, από το 2018. Τότε τερματίστηκε η παραγωγή του Punto, το λανσάρισμα του διαδόχου επισημοποιήθηκε από τη Stellantis το 2023, αλλά ακόμα περιμένουμε. Βέβαια οι ιθύνοντες του πολυεθνικού κολοσσού, δεν επιβεβαίωσαν καμιά φορά τη συνέχιση της θρυλικής ονομασίας. Αν, δηλαδή, το πιθανολογούμενο νέο μοντέλο (που μάλλον έχει μπει «στον πάγο», καθώς περαιτέρω ενημέρωση δεν υφίσταται εδώ και έναν χρόνο) θα ονομάζεται «Punto», «Uno» ή κάπως διαφορετικά. Αυτό που σίγουρα γνωρίζουμε και επαληθεύουν οι Ιταλοί, είναι το πόσο κοντά έφτασε το συγκεκριμένο σενάριο στην πραγμάτωση, πάνω από 10 χρόνια πριν.

Πίσω στο 2012, όταν το Punto Evo πέρναγε από ένα ακόμα facelift, ο επικεφαλής ανάπτυξης προϊόντων της ιταλικής εταιρίας, Antonio Massacesi, πήγε στον τότε CEO της FCA, Sergio Marchionne, το project και ένα σκίτσο για την επόμενη γενιά. Ένα αυτοκίνητο τελείως διαφορετικό σε εμφάνιση, με έντονες επιρροές από το Nuova 500. Ο Marchionne όμως δεν ήταν φαν του B-Segment, θεωρώντας πως αφορούσε μια κατηγορία με πολύ ανταγωνισμό και μικρά περιθώρια κέρδους. Αυτό ήταν το σχεδιαστικό σκεπτικό γύρω από την όλη κουβέντα.

Το «νέο Punto» ωστόσο του άρεσε ως ιδέα, δίνοντας την έγκριση για τα περαιτέρω – μόνο και μόνο για να την πάρει πίσω, λίγους μήνες αργότερα. Αν δεν είχε συμβεί αυτό, πολύ πιθανό να εμφανιζόταν η τέταρτη γενιά του Punto το 2013 ή 2014. Παρόλα αυτά, ούτε το σχέδιο ούτε η ιδέα πήγαν χαμένες. Το 2016 η Fiat αποκάλυψε το 500X, που όπως βλέπουμε μοιάζει υπερβολικά με το θνησιγενές νέο Punto. Μια επιτυχημένη 7ετία μετά, το 500X εξελίχθηκε στο 600/600e. Οπότε, έστω δια της τεθλασμένης, το πνεύμα του νέου Punto είχε τεράστιο αντίκτυπο στην πορεία των Ιταλών. Τώρα, αν θα υπάρξει συνέχεια στη διαχρονική συζήτηση περί νέου Punto, μόνο το Τορίνο και τα κεντρικά της Stellantis, στο Χούφντορπ της Ολλανδίας, γνωρίζουν. Από τη στιγμή που αναγεννήθηκε το Lancia Ypsilon, γιατί να μην επιστρέψει και ο αλλοτινός βασιλιάς της κατηγορίας;

Πηγή: autogreeknews.gr