Η εταιρεία είχε ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος εδώ και μήνες ωστόσο στις 7 Φεβρουαρίου εγκρίθηκε το πρακτικό των δικαιολογητικών ανακηρύσσοντας οριστικό ανάδοχο του έργου την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Η ολοκλήρωση του διαγωνισμού εκτιμάται ότι θα οριστικοποιήσει και το τελικό σχήμα της σύμβασης παραχώρησης όπως και τις εταιρείες που θα συμμετάσχουν στην κατασκευή, το οποίο με βάση τις αρχικές συμφωνίες που έχουν γίνει μεταξύ των τεχνικών ομίλων αναμένεται να διευρυνθεί σημαντικά.
Υπενθυμίζεται ότι στη σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ, συμμετείχαν η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η κοινοπραξία Vinci Highways S.A.S. – Vinci Concessions S.A.S., η κοινοπραξία Acciona Concesiones – Metlen και η ΑVAX. Προσφορές όμως υποβλήθηκαν από την κοινοπραξία ΑΒΑΞ – EGIS – Meridiam, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και το σχήμα ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Metlen.
Η περίοδος της παραχώρησης του ΒΟΑΚ είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως πέντε έτη είναι η περίοδος μελετών – κατασκευών. Το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ είναι μήκους 157,5 χλμ. (με δύο Λωρίδες Έκτακτης Κυκλοφορίας, πλήθος ανισόπεδων κόμβων και σηράγγων) με χρηματοδότηση ύψους 200 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης που είναι μάλλον αδύνατο να εξασφαλιστεί με τις παρούσες καθυστερήσεις του έργου.
Με την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ θα μειωθεί σημαντικά ο χρόνος για τη διαδρομή Χανιά – Ηράκλειο και τη διαδρομή Χανιά – Άγιος Νικόλαος, ενώ θα αναβαθμιστεί η οδική ασφάλεια, με αισθητή μείωση θανατηφόρων ατυχημάτων και σοβαρών τραυματισμών. Για το έργο ο κ. Σταϊκούρας έχει υπογράψει την δυνατότητα ενεργοποίησης της προαίρεσης για το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά.
Πηγή: newmoney.gr
Μαριάννα Τζάννε
Πηγή: www.protothema.gr